Jak generować więcej możliwości sprzedaży?

Jak generować więcej możliwości sprzedaży?

Jak generować więcej możliwości sprzedaży

Jesteś przedsiębiorcą? Sprawdź, jak generować więcej możliwości sprzedaży.

Zacznijmy od podstaw – czym w ogóle jest okazja do sprzedaży?

Szansa sprzedaży to osoba, która w jakiś sposób wykazała zainteresowanie produktem lub usługą oferowaną przez Twoją firmę.

Oznacza to jedno.

Że zamiast otrzymywać telefon od przypadkowego przedstawiciela handlowego, który kupił Twoje dane kontaktowe, firma, z którą już miałeś jakąś formę komunikacji skontaktuje się z tym prospektem.

Na przykład, wyobraźmy sobie, że wypełniasz ankietę online, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak dbać o swój samochód.

Gdybyś następnie otrzymał e-mail od firmy, do której wysłałeś tę ankietę, byłoby to znacznie mniej irytujące i nieistotne. n

W przeciwieństwie do sytuacji, gdyby zadzwonili do Ciebie losowo.

Lub bez żadnej wiedzy o tym, czy rzeczywiście jesteś zainteresowany usługami serwisowymi dla pojazdów, prawda?

Z perspektywy biznesowej, dane zebrane przez firmę na podstawie odpowiedzi z ankiety pomogą jej dostosować wstępną komunikację do istniejących potrzeb potencjalnego klienta.

Czym jest generowanie leadów?

Jest to proces angażowania nieznajomych i potencjalnych klientów oraz przekształcania ich w szanse sprzedaży.

Kiedy ktoś spoza świata marketingu pyta mnie, czym się zajmuję, nie mogę po prostu odpowiedzieć:

Tworzę treści, żeby generować leady„.

Prawdopodobnie nie zrozumieją, co to oznacza i skończą jeszcze bardziej zdezorientowani.

Kiedy więc zadają mi to pytanie, moja odpowiedź brzmi:

Zajmuję się wyszukiwaniem unikalnych sposobów na przyciągnięcie ludzi do mojej firmy.

Staram się zaoferować im jak najwięcej korzyści.

Tak, aby w naturalny sposób zainteresowali się moją organizacją, a w efekcie docenili markę na tyle, aby zechcieli się z nami skontaktować.

Takie wyjaśnienie jest zawsze bardziej zrozumiałe i w gruncie rzeczy o to właśnie chodzi w generowaniu leadów.

Jest to sposób na przygotowanie potencjalnych klientów do Twojej firmy i poprowadzenie ich właściwą ścieżką, aż do momentu, gdy w końcu dokonają zakupu.

Dlaczego generowanie leadów jest tak potrzebne?

Wykazując organiczne zainteresowanie Twoją firmą, to właśnie ci nieznajomi i potencjalni klienci inicjują relację z Tobą.

Co sprawia, że proces zakupu jest łatwiejszy i bardziej naturalny.

W metodologii inbound marketingu generowanie leadów jest w drugim etapie.

Proces ten ma miejsce wtedy, gdy firma zdobyła już swoich odbiorców.

I gdy leady są gotowe do konwersji z odwiedzających na możliwości sprzedaży.

Jak widać na poniższym obrazku, generowanie leadów jest podstawowym krokiem w podróży użytkownika do zostania klientem Twojej firmy.

Jak zakwalifikować okazję do sprzedaży?

Wiesz już, że okazja do sprzedaży to osoba, która wykazała zainteresowanie produktem lub usługą Twojej firmy.

Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać o różnych sposobach, w jakie ktoś może okazać to zainteresowanie.

Zasadniczo, możliwość sprzedaży jest generowana na podstawie zbierania danych.

Działanie to może mieć miejsce, gdy ktoś szuka pracy i wykazuje zainteresowanie stanowiskiem poprzez złożenie podania o pracę.

Gdy kupujący udostępnia swoje dane w zamian za kupon.

Lub gdy osoba wypełnia formularz w celu pobrania treści edukacyjnych (takich jak ebooki, zestawy, podcasty, quizy itp.)

To tylko kilka z wielu sposobów, w jaki możesz zakwalifikować kogoś jako okazję do sprzedaży.

Przykłady te wskazują na ważną kwestię.

A mianowicie,że ilość informacji, które możesz zebrać, aby zakwalifikować kogoś jako okazję do sprzedaży, jak również poziom zainteresowania tej osoby Twoją firmą, może być różny.

Poniżej ocenimy każdą z tych sytuacji.

1. Podanie o pracę

Każdy, kto wypełnia taki formularz, jest skłonny podzielić się wieloma osobistymi informacjami.

Ponieważ chce być oczywiście brany pod uwagę na dane stanowisko.

Złożenie takiej aplikacji świadczy o szczerym zainteresowaniu pracą.

Więc zespół rekrutacyjny firmy może potraktować tę osobę jako okazję do sprzedaży.

2. Kupon

W przeciwieństwie do podania o pracę, prawdopodobnie nie będziesz wiedział zbyt wiele o osobie, która po prostu znajdzie jeden z Twoich kuponów online.

Jednakże, jeśli ten ktoś odkryje, że kupon jest wartościowy, może być skłonny podać Ci swoje imię i adres e-mail w zamian za ofertę.

Nie jest to wprawdzie dużo informacji, ale wystarczy, aby firma wiedziała, że ktoś wykazuje zainteresowanie.

3. Treść

W przeciwieństwie do pobierania kuponów, treści nie pokazują, czy dana osoba jest bezpośrednio zainteresowana Twoim produktem lub usługą.

Dlatego, aby zrozumieć prawdziwą naturę zainteresowania danej osoby Twoją organizacją, najprawdopodobniej będziesz musiał zebrać więcej danych.

Będziesz musiał zebrać informacje niezbędne dla przedstawiciela handlowego.

Aby określić, czy dana osoba jest zainteresowana Twoim produktem lub usługą i czy jest odpowiednią perspektywą dla Twojej firmy.

Są to trzy ogólne przykłady, które wyjaśniają, jak generowanie leadów może się różnić w zależności od firmy i typu potencjalnego klienta.

Będziesz musiał zebrać wystarczającą ilość danych, aby ocenić, czy ktoś ma prawdziwe i cenne zainteresowanie produktem lub usługą.

Ale pamiętaj, że ilość potrzebnych informacji będzie się różnić w zależności od firmy.